Panningen in de hoek waar de klappen vallen.

De wet van Murphy, toegeschreven aan Edward A. Murphy (1918–1990), luidt “Anything that can go wrong, will go wrong”. En alles ging verkeerd deze middag voor de groenwitten uit Panningen. Op de rol stond de thuiswedstrijd tegen Meterik, een subtopper in 4E. Panningen kampte met een hele waslijst aan blessures, van de vaste basisspelers waren Jordy Nelissen, Patrick Joosten, Roy Cuppen, Jeroen Beeks, Stef Omsels, Dion Cuijpers en Nick Wilmer er niet bij. Hun vervangers, in enkele gevallen 16 jaar nog slechts, kweten zich zo goed mogelijk van hun taak. Maar met name in het eerste half uur konden zij geen effectief tegenwicht bieden aan Meterik. En uitgerekend op de momenten dat paal en lat verhinderden dat Panningen zou terugkomen in de wedstrijd, scoorde Meterik in de tegenaanval.

Zoals gezegd was het eerste half uur voor Meterik. Al in de 4e minuut scoorde Meterik, maar het doelpunt vond geen genade in de ogen van scheidsrechter Musa Inci. En er zijn meer kansen voor Meterik. De schrik slaat de Panningen-aanhang om het hart las Youri v/d Hurk in de 15e minuut ook nog blijft liggen na een duel; hij kan na behandeling verder. In de 18e minuut krijgt Meterik loon naar werken; Dré Peeters scoort 0-1. En 10 minuten later bouwt Rens Aerts de voorsprong uit naar 0-2. Trainer Naard Vaes grijpt in en stuurt Ilias Amhaough en de 16-jarige Glenn Verschaeren het veld in. En Panningen komt zowaar terug in de wedstrijd. Op aangeven van Tom Wilmer scoort Ilias Amhaough 1-2. Meteen na rust veert de Panningen-aanhang op als Robin van Osch de 2-2 laat aantekenen. Panningen is terug in de wedstrijd. Ilias Amhaough schiet in de 56e minuut na een fraaie actie op de paal. Maar het noodlot slaat toe aan de andere kant. Een kopbal van één van Meteriks uitblinkers, Bart Houben, valt achter Panningen-goalie Levi van Dijk in het doel: 2-3.  Panningen geeft zich nog niet gewonnen en Robin van Osch kopt op de lat in de 66e minuut. Maar uit de tegenaanval scoort Cas Janssen 2-4 namens Meterik. Het verzet van Panningen is gebroken. Piet Steeghs scoort nog 2-5, maar dat is verder voor de statistiek.

Panningen, zo vol aspiraties bij de start van het seizoen, vindt zichzelf terug in de onderste regionen van de 4e klasse E.  Maar wat in het vat zit verzuurt niet. Ongetwijfeld zullen de groenwitten, mits zij compleet zijn, een woordje mee gaan spreken in 4E.